Verkoop van “De apotheken van Bartje” aan de stichting VNA
De vorige eigenaren begonnen met 1 apotheek en hebben dat in 25 jaar tijd uit weten te bouwen naar 11 vestigingen waaronder een eigen distributiecentrum voor ‘local filling’ en ‘centraal aanschrijven’. Dit deden zij vanuit hun visie dat opschaling en efficiënter samenwerken noodzakelijk is om de verandering te bewerkstelligen van “apotheek als uitgifteloket” naar “De expert voor gezondheidsadvies”. Een helder verhaal dat vaak voorop liep in de markt, inspireert, en ook toekomstbestendig blijkt te zijn. VNA zal op langere termijn de apotheken van Bartje weer overdragen aan 6 jonge apothekers zodat ondernemerschap gewaarborgd blijft.
Voor Indus was deze transactie niet alleen eervol maar ook interessant om te doen. Doordat de omvang van Bartje dit toeliet en omdat het concept vernieuwend was, hebben we deze propositie breed in de markt kunnen zetten en met diverse partijen uit heel Europa gesproken. Indus begeleidde met 2 personen dit traject “van A-tot-Z”, van informatiememorandum tot aan de juridische formalisering.